Co zrobić podczas awarii sprzętu w gabinecie stomatologicznym?

Zaawansowany sprzęt medyczny jest potrzebny w gabinetach oraz szpitalach, aby te mogły zapewnić swoim pacjentom nie tylko profesjonalne badania, ale również nowoczesną opiekę na najwyższym poziomie. Często zdarza się, że lekarze i pielęgniarki potrafią je obsługiwać, jednak problem pojawia się w momencie, kiedy maszyna przestaje działać tak, jak powinna. Może to być problem z pojedynczym komponentem, pojedynczą niesprawną funkcja lub coś poważniejszego – kiedy cały sprzęt odmawia posłuszeństwa. Co zrobić w momencie, kiedy sprzęt psuje się podczas leczenia zęba w gabinecie stomatologicznym?

Awaria sprzęt stomatologicznego – co teraz?

Nietrudno się domyślić, że jeśli winą nie jest brak prądu w gabinecie lub całym budynku, powód niesprawnego sprzętu będzie dla nas jedynie tajemnicą. W takiej chwili można poprosić o pomoc kogoś zaprzyjaźnionego – najlepiej inżyniera, który zna się na zaawansowanych sprzętach medycznych. Trzeba jednak pamiętać o tym, że to nie może być nikt przypadkowy, a jedynie osoba, która faktycznie wie, co robi. Prawdopodobieństwo, że posiadamy kogoś takiego w kręgu naszych znajomych, jest wątpliwe. Jeśli poprosimy o pomoc jedynie kogoś, kto ma mgliste pojęcie o naprawie sprzętu stomatologicznego, może się zdarzyć, że zamiast naprawić awarię, jeszcze ją pogorszy.

Jeśli sprzęt zepsuje się podczas leczenia zęba, nie ma oczywiście wyjścia – trzeba je przerwać. Jednak z dalszymi decyzjami nie ma się co spieszyć. Może się okazać, że to mała usterka, która może zostać naprawiona zdalnie. Należy zadzwonić do serwisu aparatury medycznej, opisać problem, z którym się spotkaliśmy, i czekać na opinię eksperta. Jeśli ten powie nam, że to nic poważnego, a następnie przeprowadzi przez proces naprawy, problem będzie zażegnany. Kiedy jednak stwierdzi, że będzie musiał sam przyjrzeć się temu bliżej, nie będziemy mogli na to nic poradzić. W takiej sytuacji można skierować pacjenta na leczenie zastępcze do innego, na przykład zaprzyjaźnionego gabinetu, bądź wprowadzić do zęba tymczasowe lekarstwo. Awaria wiąże się z zamknięciem całego gabinetu, często na czas nieokreślony. W sytuacji, kiedy pacjent opuści naszą placówkę, a my odwołamy wszystkie wizyty do końca dnia, pozostaje nam poczekać na inżyniera. Ze względu na to, że unity stomatologiczne są ciężkimi i złożonymi sprzętami, może się okazać, że serwisant będzie musiał przeprowadzić naprawę na miejscu, w gabinecie. Czasem jednak możliwe jest wymontowanie zepsutego elementu i wymienienie go na nowy jeszcze tego samego lub następnego dnia.

Oczywiście nie trzeba mówić, że panika w takiej sytuacji nie jest potrzebna. Trzeba pamiętać, że w bardzo łatwy sposób możemy przedłużyć żywotność swojej aparatury. Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe Byt-Med zajmuje się nie tylko serwisem aparatury medycznej, ale także jej okresowym przeglądem. Dzięki temu prawdopodobieństwo, że coś ulegnie awarii podczas przyjmowania pacjenta, zmniejsza się. Awaria sprzętu to nie tylko straty w wypadku zapłaty za jego naprawę, ale także te związane z przestojem pracy w gabinecie. Dlatego warto przeciwdziałać awariom.

Dodaj komentarz