Callan to najczęściej używana metoda nauki języka angielskiego na różnego rodzaju kursach czy szkołach językowych. Czym jest ta metoda? Na czym polega? Czy sprawdza się lepiej niż inne metody? Sami sprawdźcie!

Czym jest metoda Callana

Metoda callana – to metoda nauczania języka angielskiego, w której bazujemy na metodzie auto-lingwialnej czyli podstawowych filarach takich jak mówienie i słuchanie.  Nauka wg. metody callana jest metodą bardzo szybką. Lekcje odbywają się w sposób gdzie nauczyciel szybko zadaje pytania a uczeń jak najszybciej na nie odpowiada. Wszystko odbywa się w języku angielskim. Metoda ta została użyta pierwszy raz w 1960 roku w wojsku, by szybciej nauczyć żołnierzy słuchać rozkazów.

Zadaniem nauczyciela podczas nauczania jest wyłapywanie i poprawianie błędów ucznia. Autorzy tej metody porównują tę naukę jak do nauki dziecka – słuchanie i powtarzanie. Powtarzanie tych samych zdań, odpowiedzi pełnymi zdaniami i nacisk, jaki jest kładziony na poprawność  wypowiedzi pokazuje nam, iż ta metoda głównie oparta jest na podejściu behawiorystycznym.

Kursy metodą Callana

Na rynku jest wiele kursów – metody typu Direct Method for English, MindBreaker Present Tense czy wspomniany wcześniej callan, to najczęściej używane metody nauki języków obcych. Od nas zależy wybór odpowiedniej metody, przez wzgląd czy zaczynamy się uczyć języka, a może chcemy pomóc sobie ośmielić się przy posługiwaniu się językiem angielskim. Metoda metodzie nie równa. Przed rozpoczęciem kursu warto jest rozważyć metodę, jaką obierzemy callan Częstochowa  http://tarkowski.edu.pl/  to jednak jedna z najczęściej wybieranych metod nauki. Jej skuteczność jest bardzo wysoka, natomiast nie jest to metoda dla każdego – metoda callana stawia na wysokie tempo zajęć (240 słów na minutę, gdzie inne metody mają 170 słów na minutę)

Metoda callana to metoda stawiająca  głównie na mowę gramatyka w  tej metodzie schodzi na dalszy plan. Oczywiście nie jest kompletnie wykluczona, natomiast przy nauce w tej metodzie będziemy o niebo lepiej posługiwać się językiem w mowie niż w piśmie.