Kiedy najlepiej zacząć się uczyć języka obcego?

Przy nauce obcego języka bardzo ważne jest wiele czynników. Na to, czy efektywnie przyswajamy nową dla nas wiedzę, wpływać będą takie rzeczy jak nasz nauczyciel, indywidualne predyspozycje, a nawet czas, w którym rozpoczęliśmy naukę języka. Na tym ostatnim się dzisiaj skupimy – czy jest jakiś uniwersalny, najlepszy czas by zacząć się uczyć nowego języka?

Nauka w młodym wieku

Okazuje się, że badania prowadzone w tym temacie nie pozostawiają złudzeń. Najlepszym czasem na naukę języka obcego jest młody wiek. Badania przeprowadzone w 1989 roku przez Johnsona i Newporta, polegające na podzieleniu grupy badawczej względem tego, w jakim wieku zaczęli oni naukę i dania im do napisania testu gramatycznego, wykazały szokujące rezultaty. Okazało się, że przeciętny wynik testu osoby, która zaczęła się uczyć w wieku od trzeciego do siódmego roku życia wynosił aż 98 procent poprawnych odpowiedzi. Dla porównania, przeciętny wynik osoby która zaczęła się uczyć później, był o nawet dwadzieścia procent mniejszy. Czy to oznacza, że kiedy osiągniemy już dorosły wiek, nie możemy nauczyć się języka? Oczywiście, że nie! Rezultaty naszej nauki będą nam przychodzić troszkę później, ale pomimo tego nauka nowego języka obcego opłaca się w każdym wieku. 

Dobry nauczyciel to podstawa sukcesu w nauce języka obcego

Niezależnie od tego, na jakim etapie życia rozpoczniemy naukę języka obcego, kluczem do sukcesu może okazać się dobór właściwego nauczyciela. Profesjonalny lektor językowy doskonale wie, z jakimi trudnościami w nauce przyjdzie nam się mierzyć, w zależności od tego jak bardzo będziemy już zaawansowani i pomoże nam rozwiać nasze wątpliwości. Przy wyborze odpowiedniej szkoły językowej powinniśmy kierować się jej doświadczeniem. Wspaniałym wyborem okazuje się kurs języka angielskiego Częstochowa http://tarkowski.edu.pl/. Dzięki ich profesjonalizmowi, nauka nie powinna sprawić nam większych trudności, gdyż zawsze będziemy mieli zapewnioną profesjonalną pomoc i merytoryczne wsparcie przy nauce języka obcego, nawet w późniejszym wieku niż siódmy rok życia.