Tryb deweloperski w PrestaShop. Jak sprawdzić przyczynę błędu?

Wchodzisz na swój sklep Presta, a tu biała strona? Aby zdiagnozować przyczynę problemu, musimy uruchomić tryb deweloperski w naszym PrestaShopie. Jak tego dokonać? I co zrobić, gdy wiemy już, co dolega naszej preście?

Tryb deweloperski w PrestaShop

Komunikaty o błędach zwykle są bardzo ogólne. Na szczęście są sposoby na to, by uzyskać na ich temat dodatkowe informacje. Wystarczy, że włączymy funkcję wyświetlania zgłoszeń błędów. Jak tego dokonać? Wszystko zależy od wersji oprogramowania PrestaShop, którą posiadamy. Na początek będziemy potrzebować edytora i narzędzie, które umożliwi nam dostęp do FTP.

W przypadku wersji od v1.4 do v.1.5.2 musimy na początek otworzyć plik config/config.inc.php. Mniej więcej w 29 wersie znajdziemy fragment: @ini_set(’display_errors’, 'off’). Wystarczy, że w powyższym fragmencie zamienimy „off” na „on. I gotowe!

W wersjach od v.1.5.3 i nowszych działanie będzie nieco podobne. Również musimy otworzyć plik – tym razem będzie to config/defines.inc.php. Wyszukujemy fragment define(’_PS_MODE_DEV_’, false) i zamieniamy go na (’_PS_MODE_DEV_’, true).

Tam, gdzie mieliśmy biały ekran, teraz pojawi się numer błędu. Komunikaty o błędach będziemy mogli zobaczyć również  w panelu administracyjnym.

Co dalej?

Jeśli już wiemy, co dolega naszej preście, wystarczy że wpiszemy numer błędu w wyszukiwarce Google. Może to brzmi dość banalnie, ale w internecie znajdziesz naprawdę wiele poradników, tutoriali i filmików na temat konkretnych błędów. Dzięki temu naprawa Prestashop przyjdzie Ci dużo łatwiej. Możesz też szukać porad na forum PrestaShop. Pamiętaj o wyłączeniu tryby deweloperskiego po naprawieniu błędu, ponieważ bardzo spowalnia prace sklepu.

Dodaj komentarz